Bezig met laden
Onze kwaliteit van zorg

Daar werken wij iedere dag hard aan

Lees verder

Onze kwaliteit van zorg


Wij werken aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg door informatie te verzamelen en te verbeteren als dat nodig is. We doen dit op verschillende manieren. Zo gaan we met elkaar in gesprek over wat goed gaat en wat beter kan. Ook toetsen we onszelf en laten we ons toetsen door externe auditoren. En meten we de ervaringen van cliënten en hun familie.

Zo verbeteren wij onze zorgkwaliteit

Verzamelen van informatie

Om te kunnen meten hoe o.a. de kwaliteit van ons zorgaanbod wordt ervaren, verzamelen wij verschillende gegevens. Onze aandacht richt zich op:

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

Rapporten en meldingen

  • Inspectierapporten IGJ

    In 2019 zijn de locaties van Meriant niet bezocht door de Inspectie.

  • Meldingen IGJ

    Meriant registreert incidenten om haar zorg te verbeteren. Als een incident ernstige gevolgen heeft voor een cliënt en vermoedelijk is veroorzaakt door een gebrek aan kwaliteit van zorg is er sprake van een calamiteit. Zorgorganisaties zijn verplicht calamiteiten te melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Bij een calamiteit wordt altijd een intern onderzoek uitgevoerd. Er wordt onderzocht wat er precies is gebeurd en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.

    In 2019 hebben wij geen melding van calamiteiten gedaan bij de IGJ. 

Meriant delen.